lördag 26 februari 2011

Om bloggande och läsande

Jag följer Lyrans uppmaning  denna vecka att skriva om sitt eget bloggande och läsande.

Berätta tre saker om varför du bloggar.

Jag bloggar för att:

1.  Jag är en ständig läsare som läser jämt, jämt och för att komma ihåg och minnas innehållet i de böcker jag har läst använder jag bloggen som en läsdagbok. Som en följd av att skriva min läsdagbok offentligt   läser böcker  mer grundligt och tar reda på fakta kring boken som jag läser. Jag har helt enkelt blivit en mer ordentligt läsare som går djupare i min läsning än tidigare.
2. Jag får boktips och annan bokrelaterad information från andra bloggare som berikar mitt bokliv.
3. Jag får kontakt med en stor mängd bokläsande personer och deras tankar kring böcker och litteratur  vilket jag inte får på samma sätt i mitt verkliga liv.

Varför bokbloggar du?

Skriv en kommentar så tittar jag in hos dig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar