måndag 21 februari 2011

Nytt för idag från biblioteket

I morse läste jag att M J Hyland kommit ut med en ny bok, Utan ont uppsåt . På baksidan läser jag: Utan ont uppsåt är en gripande och intensiv roman om en ung mans vilsna sökande. Först i undergångens mörker tonar svaren fram. Då förstår han vem han är och kan känna verklig kärlek.
Jag läste hennes förra roman Inga fler lögner för några år sedan som handlade om en speciell pojke i en speciell familj. Jag beställde "Utan ont uppsåt" via nätet på biblioteket och några timmar senare har jag nu boken i min hand. Jag har sagt det förut; tur att bibliotek finns! Och tänk vad bra och snabba de är här där jag bor.
M J Hyland är född i London 1968 och har studerat juridik och engelska i Australien. Nu bor hon i Manchester och undervisar på University of Manchesters skrivarutbildning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar