måndag 28 februari 2011

Läst i februari

Långt ifrån bokrea, boklådor, bibliotek befinner jag mig.Men en  liten egen bokhög har jag tagit med mig. Efter några timmar i skidspåret, några minusgrader minimal vind  har jag nu kommit in för att sammanställa min lista över lästa böcker i februari:





Jupiters öga, Oline Stig
Reborn Diary 1948-63, Susan Sontag
Spådom, Magnus Dahlström
Salome, Mara Lee
Cementträdgården, Ian McEwan
Utan ont uppsåt, M J Hyland

Summa böcker: 6,
6-7 böcker brukar vara normalt att läsa en månad med mycket arbete.

Månadens bästa: Reborn, Susan Sontag
Hennes dagböcker från unga år till 30-års åldern vittnar en intellektuells kvinnas uppvaknande. Mycket bra och läsvärd

Månadens besvikelse: Spådom
Jag hade så stora förhoppningar på spådom, men den var inte alls  i min smak. Väldigt dyster.

Månadens överraskning: Salome,
Vackert språk om dock en något banal historia

Månadens otäckaste historia: Cementträdgården.
En bisarr historia om 4 syskon vars mamma dör och de gömmer henne i källaren för att inte myndigheterna ska fosterhemsplacera dem

Månadens mest lovande: (har inte läst ut den än) Utan ont uppsåt, M J Hyland

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar