fredag 21 januari 2011

Högst upp på min "måsteläsalista"

I söndags den 16/1 läste jag en intervju med Magnus Dahlström i SvD, och den 21/1 en recension i samma tidning av hans nya bok Spådom. Jag känner inte till Magnus Dahlström och har inte läst några av hans tidigare böcker, Fyr, Hem eller Nedkomst.Hans har inte gett ut någon  bok på 15 år. Men vad jag kan utläsa ur intervjuer och recensioner handlar Spådom om några människor som är fast i sina roller och föreställningar och Magnus Dahlström skildrar deras liv skickligt på ett subtilt och nästan abstrakt sätt.
Jag tycker den verkar oehört intressant. Måste läsa.

4 kommentarer:

  1. Håller med. den åkte upp upp på in lista också. nu återstår att se om den kommer att stå kvar på listan, verkligen bli läst eller hamna i högen tillsammans med de andra som pockar på på min lästid...

    SvaraRadera
  2. tack för tipset ((jag har gjort en liten uppmaning, titta in på min blog!

    SvaraRadera
  3. Slog upp den så fort jag fick hem den, har egentligen en del annat att läsa ut först men det gick inte att låta bli. Än så länge är den fantastiskt, försöker läsa den långsamt.. :) Dahlström är helt klart en favorit

    SvaraRadera
  4. Emma-Johanna: Jag är så sugen att läsa den boken. Jag har beställt den och ännu inte fått den. Kul att det är en favorit.

    SvaraRadera