måndag 1 november 2010

Nu är tiden inne

Dagen har ägnats åt att traska runt på Älvsjömässan i Stockholm där årets skolforum äger rum varje år den här veckan. Lägligt när eleverna är lediga och vi lärare ska jobba. Men det är ett ganska tröttsamt nöje. Det är finns kanske 3 montrar som har läroböcker som berör mig och mina ämnen och det brukar vara klartittat efter en halvtimme. Med tanke på att säsongen är i full gång och bokinköpen redan gjorda finns inte så mycket pengar att spendera på skolmaterial. Det är bara att gå runt och titta och önska till nästa läsår. Men jag och några kolleger smet lite tidigare och jag tog vägen förbi NK och köpte ett supergott favoritearlgreyte och åkte hem. Då insåg jag när jag kom hem och solen lyste in i hela lägenheten att tiden nog var mogen att ta tag i Knausgård Min kamp. Den har nu legat tillräckligt länge i min bokhög och väntat. Den är veckan är det ju lite mer ledigt och det är då passande att läsa en tegelsten som denna. Dessutom ska vi läsa den i min bokcirkel IRL inom kort. Den senaste tiden har jag sett och läst så många intervjuer med Knausgård, han har ju inte precis hållit sig undan för massmedia, att förväntningarna på denna bok är så hög. Men redan efter första sidorna vill man i alla fall bara fortsätta...

3 kommentarer:

  1. Jag väntar på mitt ex... det kommer förhoppningsvis under veckan- jag provläste lite på nätet först och så blev jag fast....

    SvaraRadera
  2. Ingrid:Jag började igår och jag blev fast.Tur att jag är ledig några dagar.

    SvaraRadera