lördag 30 oktober 2010

Lördagmorgon med läshög

Den här veckan har jag varit inne i två boklådor och bara titta och känt och vänt på böcker och läst baksidetexter och lyckats gå ut ur bokhandeln utan att köpa en enda bok.Jag har gjort en önskelista över böcker jag vill läsa. Men inte köpt någon, inte ens en liten pocket även om jag var väldigt nära. Jag vill inte påstå att jag har köpstopp, de låter så definitivt och tråkigt att inte få köpa om ett tillfälle uppstår. Nej nu höll jag på att glömma jag köpte ju Delphine de Vigans senaste bok när hon besökte Internationella författarscenen i torsdag. Ja, en bok blev det den här veckan. Men från om med nu ska jag inte köpa någon bok förrän bokhögen på nattygsbordet är nådd till botten.

Men jag har varit på biblioteket och lämnat tillbaka ett par böcker och gick förbi hyllan för snabblån och kunde inte låta bli att ta med Maria Svelands Att springa. Trots att jag insåg att jag just nu har alldeles för mycket som måste läsas ut inom en viss tid, både till min bokcirkel och biblioteksböcker. Dan efter gick jag tillbaka till biblioteket med Sveland och sneglade lite på snabblåns hyllan. Desto bättra fanns inget som jag var intresserad av. På mitt nattygsbord finns nu en hög med böcker som ska vara lästa till jul det blir 1-2 böcker i veckan. Det kan jag nog klara av och det blir inget annat än dessa.
Vad finns det för knep att hålla sig ifrån att köpa böcker? Har någon något tips? Hur många böcker läser ni i veckan?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar