lördag 23 oktober 2010

Bokbloggarnas litteraturpris 2010

Breakfast bookclub har utlyst ett bokbloggarnas litteraturpris 2010 och  så klart man villa vara med och rösta fram en vinnare. Det har inte varit så lätt att välja ut de fem böcker som jag anser vara de mest läsvärda i år, men efter noga övervägande och tänkande fram och tillbaka och lagt till till min lista och tagit bort och ändrat ordningen har jag nu kommit fram till att mina nominerade böcker är:

1. Utrensning, Sofi Oksanen
2. Spill, Sigrid Combuchen
3. Easter Parade, Richard Yates
4. Främlingen i huset, Sarah Waters
5. Bumerang, Tatiana de Rosnay

2 kommentarer:

  1. Easter Parade av Richard Yates är jag sugen på att läsa!

    Dricker du svart, rött eller grönt te?

    SvaraRadera
  2. Ja läs den. Den är bra.
    Jag är en teoman (kan man säga så?) jag tycker mest om svart te ett gott earl grey är inte dumt. Grönt te dricker jag till frukost. Rött te tycker jag inte om. Och du?

    SvaraRadera