tisdag 19 oktober 2010

Hämtat från biblioteket idag

På väg hem från jobbet hämtade jag mina beställda biblioteksböcker; Kärlekens geografi av Nina  Bouraoui, Schackspelaren av Bertina Henrichs Sargassohavet av Jean Rhys.

Sargassohavet läste jag om i ochsolenharsingang och fick ett plötsligt  ett akut läsbegär av  denna bok. Jag hade aldrig hört talas om Jean Rhys innan jag läste Solens har sin gångs bokblogg. Jag sökte och sökte både i bokhandeln och Adlibris och på antikvariat men utan att få något napp, men biblioteket blev min räddning. Där fanns den.
Både Kärlekens geografi och Schackspelaren är utgivna på Grates förlag. Grates förlag ger ju ut precis som Sekwa fransk lite smal litteratur, där de flesta av böckerna från dessa förlag bidrar till en litterär upplevelse och en ny kunskap och kännedom om fransk litteratur. Nu ska jag kurera min förkylning i sällskap med dess tre böcker.

3 kommentarer:

  1. det blir många trevliga lässtunder

    http://hannelesbibliotek.blogspot.com/

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att du hittade den! Hoppas den lever upp till förväntningarna!

    SvaraRadera
  3. och solen har sin gång: ja det tror jag. Jag har redan börjat och den känns lovande. Tack för tipset!

    SvaraRadera