måndag 23 maj 2011

David Grossman fortsättning

I mitt förra inlägg skrev jag om David Grossman som är en intressant nyvunnen författare som gav mersmak. När jag sitter och tittar runt på nätet upptäcker jag till min glädje att David Grossman besöker Sverige den 27/10. Man kan ju hoppas att det blir på Internationell författarscen i Stockholm för då ska jag dit. Jag ser också att han kommer ut med en ny bok i höst, antagligen i samband med hans Sverigebesök. Boken som kommer ut i höst på Albert Bonniers förlag heter På flykt från ett sorgebud.
David Grossman född 1954 är journalist och korrespondent verksam i Israel. Ur hans produktion finns följande  på svenska:


Den gula vinden 1988
  • Se kärlek 1989
  • Lammets leende 1990
  • Se den andre 1993
  • Den inre grammatikens bok 1995
  • Sicksackbarnet 1996
  • Flickan i underjorden 2005
  • Lejonhonung 2006

2 kommentarer:

  1. "På flykt från ett sorgebud"
    Jag är överlycklig att denna utomordentliga bok äntligen kommer ut poa svenska och jag avbundas er som ännu inte läst den. Själv hade jag turen att kunna köpa en av författaren signerad bok i sammanhang med den tyska upplagans presentation och läsning i Judiska Museet i Wien, vid jultid 2009. Vi i publiken blev hänförd av David Grossmans personlighet, charm och narväro. Boken är ett mästerverk och värd alla priser den kan foa.

    SvaraRadera
  2. Marie-Louise:Vilka lovord. Jag ser redan framemot att läsa den. Det ska bli intressant att även träffa honom "live".

    SvaraRadera