lördag 25 december 2010

Bokstödet tar juluppehåll

Nu tar Bokstödet en välbehövlig semester och gör en paus i bloggandet på någon dryg vecka. Jag och familjen ska bege oss iväg långt från kylan och snön och dit där solen värmer. Men som alltid inför en resa funderar jag på vilka böcker jag ska packa med och hur många. Ska jag välja några gamla pocketar för att de är lätta att ta med, men som jag inte har superlust att läsa eller några inbundna högaktuella som jag vill läsa men är å andra sidan tunga att släpa med. Det är inga stora världsliga saker att fundera på kan man tro. Men om man ska iväg på 10 dagars lässemester så är inte valet av böcker av underordnad betydelse. Hur många böcker hinner jag läsa? Med tanke på att jag bör vara lite social och pratsam också kanske 4 böcker räcker att ta med.
Följande böcker funderar  jag att på att ta med. 

Bockfesten Mario Vargas Llosa
Ät mig, Agnés Desarthe
Osynlig, Paul Auster
Flickan som dök ner till jordens mitt, Sabina Berman

Jag är nyfiken att höra hur många böcker ni släpar med er på en resa.

Jag önskar också alla bokbloggare som givit mig så många bra boktips och intressanta inlägg en fortsatt riktigt
GOD JUL
och sköna läsdagar med bara riktigt bra böcker

2 kommentarer:

  1. Jag släpar alltid med mig för många!!! Jag vill ju inte riskera att bli utan!!!!

    Vilken bra mamma du har som ger dig böcker i julklapp!!! Vad fick du i år?

    Ha en skön semester!!!

    SvaraRadera
  2. På korta resor bara en bok, umgås i stället.. Hemma hos folk hittar jag också böcker, och jag köper nästan alltid nya på resor :)
    http://hannelesbibliotek.blogspot.com/

    SvaraRadera