torsdag 23 december 2010

Jag är lite förvånad

Jag läste i tidningen Svensk bokhandel att Susanna Alakoskis  bok Håpas du trivs bra i fengelset är den bok som  mest recenserats i år med hela 40 recensioner. Jag blev lite förvånad då jag inte tyckte att Svinalängorna var jätteimponerade i raden av tragiska barndomskildringar som kommit ut de senaste åren.  Jag har inte läst Håpas du trivs fängelset och har inga planer just nu på att läsa den. Om jag hade fått frågan om vilken bok jag trodde hade  recenserats mest i år hade jag nog gissat Min kamp av Karl Ove Knausgård.  I vilken tidning man än öppnar har jag sett hans ansikte.

3 kommentarer:

  1. Håller med! Min kamp av Knausgård har fått så mycket recensioner och hyllats därtill att jag säger NEJ TACK! Det kommer nog dröja väldigt länge innan jag sätter händerna på detta stora "mästerverk".

    SvaraRadera
  2. Om jag ens gör det!

    SvaraRadera