lördag 18 december 2010

Skräck och kärlek

Jag har en son in inte läser alls och en annan som läser litteratur som jag absolut inte känner till. Ingen tycks läsa några av alla mina rekommendationer.Dessa två kom från adlibris i dag och var med på sonens julklappsönskelistan Alain de Botton, Kärlek - en betraktelse och Bret Easton Ellis Lunar Park. Alain de Botton kan jag nog tänka mig att läsa själv. På baksidan av boken läser jag att att boken är en genreöverskridande bok som rör sig mellan den traditionella kärleksromanen och en studie över kärleken ur ett filosofiskt perspektiv. Låter spännande.
Men Lunar Park kan jag nog avstå ifrån. Av baksidan att döma handlar det mer om skräckhistoria med brutala mord. Nej absolut inget för mig.
Har någon läst dessa böcker och kan ge ett litet utlåtande?

2 kommentarer:

  1. det är kul att få tips av barnen

    http://hannelesbibliotek.blogspot.com/

    SvaraRadera
  2. Alain de Botton har jag läst några böcker av men inte just den som din soh har köpt- och konstaterar att jag nog gärna skulle vilja läsa! Instämmer i vad Hannele säger ovan!!

    SvaraRadera