söndag 6 mars 2011

Vårnytt från SEKWA

Det är alltid spännande när SEKWA kommer ut med nya böcker. Böcker av franska författare som i alla fall jag inte känner till  sedan tidigare men som berikar och som vidgar läs horisonten.

Två böcker har nyligen kommit ut:  
 
Smitning, Dominique Dyens.   Smitning är författarens fjärde roman.
Ingen riktig kvinna,VirgineMouzat.  Den utkom Frankrike 2009 och har tilldelats Prix Coup coer Marie Claire och Prix Montalembert.
Om  några dagar kommer några mer utförliga rader om böckerna.

4 kommentarer:

  1. Det var väl SEKWA som gav ut Igelkottens elegans? Bra bok. Intressant med franska författare.

    SvaraRadera
  2. Ja det var SEKWA som gav ut Igelkotten.Har du sett filmen?

    SvaraRadera
  3. SEKWAS utgivning är väldigt intressant. Smitning har jag just lånat hem och jag tänker också läsa Ingen riktig kvinna. Jag ser fram emot dina rader.

    SvaraRadera
  4. Jag har precis läst en bok från Sekwa (det var ingen av dessa) och det gjorde att jag fick mersmak!

    Är du hemma nu?

    SvaraRadera