fredag 18 mars 2011

Ett litet vårtecken och helgens läsning

Min fjolårs pelargon som inte visat något nämnvärt livstecken sedan september har plötslig visat att den vill leva och blommat ut ännu en säsong. Ett tidigt vårtecken som inger hopp om att sommaren är in antågande.
I helgen ska jag börja läsa Roberto Bolaño 2666. Den har legat på mitt nattygsbord nu i 2 månader och bara frestat mina läsnerver. Efter all fantastisk god kritik den har fått har jag höga förväntningar. För en tid sedan läste jag De vilda detektiverna och Om natten i Chile som också på sitt speciella sätt var mycket läsvärda. I helgen ska jag i alla fall lite smått börja läsa 2666. Den har en digert omfång på över 1000 sidor så det blir att läsa den hemma sittandes.
Vad läser ni i helgen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar