tisdag 30 augusti 2011

Tematrio sommarläsning

Den här veckan vill Lyran att vi skriver om tre bra böcker vi har läst i sommar.
Jag har tyckt att sommar inte har varit så bra när det gäller kvantitet och kvalitet men vid en närmare titt på min läslista över sommaren var den kanske inte så dålig.

1. Jane Eyre - Charlotte Brontë
Äntligen kom jag till skott och läste denna bok som legat i min bokhylla så länge. En fantastisk porträtt av en stark kvinna på 1800-talet

2.Min kamp 2 - Karl Ove Knausgård
Den är bara så bra på ett  märkligt sätt. Jag kan inte släppa den trots att den bara i detalj handlar om det dagliga, vardagliga.

3. Den glömda trädgården - Kate Morthon
Intressant roman skriven i flera olika tidsplan från olika kontinenter som sedan flätas samman till en fantastisk historia.

1 kommentar: