söndag 14 augusti 2011

Jag måste erkänna

Visst är det skönt med hösten. Imorgon börjar jag jobba efter ett antal veckors ledighet. Men jag måste erkänna att det känns bra att börja jobba och få ordning på rutinerna och  då jag har min invanda lästid. Det här med sommar och läsning fungerar inte så bra för mig. Jag läser förvisso jämt men jag tror nog att läsningen blir mer effektiv när jag jobbar. Det låter konstigt men sommaren för mig är nog mer en tid då umgänget tar över och jag är mer social. Nu ser jag fram emot hösten när mörkret omsluter mig och lampan riktas mot boken och jag bara läser. Jag längtar till att få ett läsflow som jag inte haft på länge.
Hur är det med era lässtunder? När läser ni mest och bäst? Är det verkligen sommaren som  är bästa läsårstiden?

4 kommentarer:

  1. vet inte, men ibland tror jag att hösten är bra tid

    SvaraRadera
  2. Jag läser oftast mer när jag jobbar, eftersom jag pendlar nästan tre timmar varje dag.

    SvaraRadera
  3. Jag har läst urdåligt på min semester...

    SvaraRadera
  4. SOmmaren har brukat vara den bästa lästiden. Men i år tror jag inte det varit det!

    SvaraRadera