måndag 22 augusti 2011

Dåligt läsflow just nu

Jag hittar inget bra läsflyt just nu om det beror på de böcker jag väljer eller mig kan jag inte svara på. Jag påbörjar böcker som jag läser med tankarna på annat håll och får ingen kontakt med vare sig text eller handling. Jag försöker beta av läshögen innan höstutgivningarna kommer för att ha en något så när liten läshög inför hösten. Men det är inte alltid som innehållet i läshögen överensstämmer med det man har lust att läsa.
Nu håller jag på att lära mig att lämna böcker som jag inte uppnår något som helst nöje i att läsa.
Jag har läst halva Tant Julia och författaren av Mario Vargas Llosa och tycker att den är trist och finner inget nöje att läsa den, - Perdon Señor Nobelpristagare... så nu hej då med den.
Istället ska jag ikväll med omsorg  välja ut en bok att fördjupa mig i, att sjunka in i och bli ett med handlingen. Få se vad det blir. Få se om jag lyckas. Jag har några att välja bland...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar