måndag 4 juli 2011

Läsrapport för juni

Dagarna går fort när man är ledig och jag har helt glömt bort att skriva min månadsläsrapport.
Här följer en lista över de böcker jag läst i juni:

Kärlekskursen, Anita Goldman
Kärlek en betraktelse, Alain de Botton
Den glömda trädgården, Kate Morton (inte riktigt utläst)
Tant Julia och författaren, Mario Vargas Llosa (inte riktigt utläst)
En underbar roman, Karin Stensdotter
Vända blad, Julie Jézéquel
Min kamp 2, Karl Ove Knausgård
Sommarhuset, Anna Fredriksson

Summa böcker: 8 Jag är ganska nöjd med att ha läst 8 böcker på en månad. Dock är 2 böcker inte riktigt utlästa ännu.
Månadens bästa: Utan tvekan Min kamp 2 och Kärlekskursen
Månadens överraskning: Den glömda trädgården och En underbar roman. Två böcker som jag inte hade några förväntningar på men som visade sig vara riktig bra och två nya författarskap har jag lärt känna.
Summa sidor: 1750
Månadens miss: Jag har inte hållit mitt utlovade löfte om att läsa en klassiker i månaden. Men nu i sommar ska det bli ändring på det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar