fredag 13 augusti 2010

Välkommen till min bokblogg

Men den här bokbloggen vill jag presentera och recensera böcker och dela med mig av mina tankar och funderingar kring dessa i den ordning jag läser dem utan stora pretentioner.
Jag är intresserad av ny och gammal litteratur även om det just nu är mest nyutkommen litteratur jag läser. I mitt läsintresse finns böcker från hela världen även om preferensen är Europeisk litteratur.
Jag läser sällan deckare och aldrig chiclitt, SF eller fantasy så ni som är intresserade av dessa genrer bör välja en annan bokblogg.
I perioder har jag fördjupat mig i en författare eller fördjupat mig i olika författare från samma geografiska området  t ex Afrika eller Asien för att göra jämförelser och få en fördjupat kunskap. Just nu är jag inne i en period när jag läser franska författare.
På frågan om jag har en favoritförfattare svarar jag att jag inte har någon. Författare kan variera i kvalitet från bok till bok och det utkommer så mycket nya, spännande och intressanta författare att det vore orättvist att utse en favorit.
Vem är jag då?
Jag är en kvinna från Stockholm som älskar att läsa och sällan ger mig ut utan en bok i väskan. Tycker mest om att läsa på morgonen. Jag försörjer mig som lärare på högstadiet och har tagit på mig som en livsuppgift att försöka få ungdomar intresserade av skönlitteratur vilket inte alltid är en lätt uppgift.
Jag tycker om att motionera och vistas i naturen där jag får tillfälle att stanna upp i tanken och finna ett lugn i en ibland hektisk vardag. Jag yogar flera timmar i veckan. Jag älskar matlagning och har en surdeg som jag vårdar och experimenterar med.
Jag har en man och två barn som jag spenderar mycket tid med.

Varför jag vill blogga om böcker är att jag tycker om att läsa, dela med mig av det jag läser och ta del av andras tankar.

Vill du skicka recensionexemplar meila mig så skickar jag adressen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar