lördag 1 oktober 2011

Läsrapport för september

September blev inte heller någon riktigt bra läsmånad beträffande antal böcker, men läsupplevelsen har varit desto bättre. Anna Karenina håller jag fortfarande på med de avslutande kapitlen återkommer med recension likaså Bastarden från Istanbul har jag några sidor kvar.

Sfinx - Christine Falkenland
Rika flickor - Silke Scheurermann
Bastarden från Istanbul - Elif Shafak
Anna Karenina . Leo Tolstoj

 Summa sidor 1694

Mina löften med en klassiker i månaden har jag nästan hållit, men Anna Karenina är på 900 sidor så den slalomläser jag. Det blir kanske inte en klassiker i månaden eftersom klassiker tenderar att var ganska tjocka. Mitt löfte blir därmed alltid en klassiker pågång :)

Även om det inte blev så mycket böcker denna månad så har läsupplevelsen varit desto bättre. Bastarden håller jag på att avsluta och den är en riktig läsupplevelse. Recension inom några dagar.

1 kommentar: